Mały czy duży? Jaki dom wybrać?

Realizowanie inwestycji budowy domu, to ogromne przedsięwzięcie, które wymaga naprawdę wiele pracy, którą musi wykonać inwestor. Nie chodzi tu jednak o samo noszenie cegieł, lecz o kwestie formalne, a także te związane z oceną opłacalności danej inwestycji. Nie tylko ekonomicznej, lecz również tej związanej w samym komfortem i przyjemnością życia. A nie ma ważniejszej w tej kwestii sprawy niż wielkość budowanego domu. Lepiej wybrać dom 100m2 (sprawdź dostępny katalog online), czy też może coś znacznie większego?

Charakterystyka małych domów parterowych

Nie da się ukryć, że projekty domów do 100m2 cieszą się ogromną popularnością głównie z powodu znacznie mniejszej ceny wykonania takiej inwestycji. Mniejsza jest nie tylko sama budowa, wynikająca z realizacji mniejszego, a co za tym idzie prostszego projektu, lecz również z zakupu samej działki, która również może być nieco mniejsza i bardziej kameralna.

Niestety takie domy to również wady w postaci odrobinę mniejszej intymności życia w takim mieszkaniu, czy też często kłopoty z odpowiednim dogrzaniem wszystkich pomieszczeń, przez co często skutkiem tego jest wyższy rachunek za ogrzewanie. Nie mniej ogromną zaletą nadal pozostaje brak np. schodów, co jest często bezcenną wręcz zaletą dla osób starszych.

Charakterystyka większych domów piętrowych

Duże domy jednorodzinne, to oczywiście duży koszt. Inwestycja w domy powyżej 150m2 zarezerwowana jest jedynie dla osób posiadających znacznie większy kapitał, ponieważ szacuje się, że jest to nawet 2, a nawet 3-krotnie większa inwestycja pod kątem ekonomicznym. Dodatkowo jest to budowa dłuższa, a także bardziej skomplikowana, przez co wymaga zatrudnienia większej i bardziej kosztownej ekipy, na którą również często trzeba czekać z terminem.

Nie mniej jest to często dom niezbędny dla osób z większą rodziną lub takich, którzy za wszelką cenę starają się zachować maksymalny poziom intymności.

Podsumowanie

Jak więc widać, nie da się jednoznacznie powiedzieć, który z tych projektów będzie gorszy lub lepszy. Każdy z nich adresowany jest do innego inwestora, który posiada inne potrzeby, a co za tym idzie, inaczej będzie odbierał wady, jak i zalety każdego z tych projektów.